Zmiana sposobu aranżacji wnętrz hoteli - Prownes

    Write to us










    [mfile* upload-file-18 limit:25000000]

    Zmiana sposobu aranżacji wnętrz hoteli

    Epidemia koronowirusa zmieniła sposób funkcjonowania wielu branż. Hotelarstwo niewątpliwie należy do grona tych działalności, w których należało wprowadzić szereg zmian, by zapewnić bezpieczeństwo gościom i pracownikom. Co takiego zmieniło się w pracy hoteli?

    Zalecenia ogólne.

    W każdym obiekcie hotelowym musiały zostać wprowadzone specjalne procedury ograniczające do minimum możliwość rozprzestrzeniania się zagrożenia mikrobiologicznego. Do tych najbardziej podstawowych zaliczyć należy dezynfekowanie dłoni, noszenie maseczek zakrywających nos i usta czy ograniczenie liczby osób, które mogą przebywać w poszczególnych pomieszczeniach, a także w całym obiekcie. Zarówno przed głównym wejściem do hotelu, jak i przed wejściami do poszczególnych sal, muszą znajdować się dozowniki z płynem dezynfekującym oraz instrukcje, wypunktowujące zasady bezpieczeństwa, obowiązujące w danym miejscu.

    Aktualne rządowe zalecenia dla restauracji dotyczące spożywania posiłków w lokalu informują o obowiązku zakrywania ust i nosa. Obsługa stale musi nosić rękawiczki i maseczki, a klienci mogą odkryć usta i nos dopiero w momencie, gdy zajmą miejsce przy stoliku. W każdym lokalu gastronomicznym, który przyjmuje gości, powinny znajdować się specjalne punkty do dezynfekcji, szczególnie przy wejściu do restauracji, w toalecie oraz przy kasie. Dla wystroju wnętrza restauracji w czasie pandemii największe znaczenie ma jednak odległość między stolikami. W każdym przypadku muszą zostać zachowane minimum dwumetrowe odstępy.

    Planowanie układu stołów i punktów do dezynfekcji.

    Punktem wyjścia podczas dostosowywania wnętrza restauracji w czasie pandemii powinno być oszacowanie, ilu gości pomieści restauracja przy aktualnych zaleceniach rządowych. Można rozważyć oddzielenie stolików przegrodami – wówczas dwumetrowe odstępy między stolikami nie muszą być zachowane. Należy mieć przy tym jednak świadomość, że osłona z pleksi powinna mieć minimum metr wysokości, co nie zawsze estetycznie wygląda.

    Meldowanie się gości i pobyt w hotelu.

    Przed zameldowaniem obsługa recepcji ma obowiązek zmierzyć temperaturę każdemu z gości (termometrem bezdotykowym) oraz dać do wypełnienia ankietę, zawierającą pytania dotyczące występowania niepokojących objawów, takich jak kaszel lub trudności w oddychaniu. Coraz popularniejsze stają się systemy umożliwiające bezobsługową rejestrację gości. Dzięki zamontowanym w obiektach czytnikom bluetooth lub NFC i ogólnodostępnym aplikacjom mobilnym możemy przyznawać uprawnienia pozwalające na otwieranie drzwi a także sterowanie chociażby światłem czy telewizją za pomocą smartfona. Na terenie hotelu mogą przebywać jedynie osoby w nim zameldowane, pracownicy oraz obsługa. Po pobycie każdego gościa pokoje hotelowe są ozonowane, a powierzchnie dezynfekowane. Pracownicy regularnie odkażają także elementy znajdujące się w częściach wspólnych hotelu, m.in. klamki i poręcze.

    Aby zapewnić odpowiedni poziom bezpieczeństwa, zmiany należało wprowadzić także w przestrzeni restauracyjnej. Hotele zrezygnowały z bufetów samoobsługowych. Większość obiektów zdecydowała się na wydawanie wyłącznie posiłków serwowanych do pokoi. Jeśli organizowany jest bufet, to jedynie z obsługą kelnerską, przeszkoloną w zakresie zapewniania najwyższego bezpieczeństwa żywności. Stosowne zalecenia obowiązują także w strefach SPA, na basenach czy w saunie. W zależności od tego, jakie udogodnienia proponuje dany hotel, konieczne są konkretne wytyczne, w jaki sposób z nich korzystać.

    Współpraca ze specjalistami od aranżacji wnętrz.

    Zmiana organizacji pracy w obiektach hotelowych, wynikająca z przeciwdziałania zagrożeniu epidemiologicznemu, wymaga także reorganizacji przestrzeni. Wiele hoteli decyduje się skorzystać z profesjonalnych porad, w jaki sposób zmienić aranżację wnętrz, by zapewnić maksymalne bezpieczeństwo w obiekcie. Zamknięte restauracje hotelowe wymuszają też to by w pokojach wygospodarować miejsce na stół jadalny gdzie będzie można wygodnie spożywać posiłki. Zmiana funkcjonalności każdego obiektu nie zawsze jest prosta. Warto w tym zakresie zaufać sprawdzonej firmie, która kompleksowo zajmie się całym procesem – począwszy od doradztwa, poprzez projektowanie, aż po wykonawstwo.

    Do takich firm należy Prownes Wnętrza, która od ponad trzydziestu lat pomaga przedsiębiorcom polskim i zagranicznym w osiągnięciu sukcesu, dzięki takim projektom wnętrz, które w pełni pozwalają wykorzystać potencjał obiektu. Projekt wnętrza przygotowany na miarę potrzeb konkretnego biznesu, z uwzględnieniem najwyższych standardów bezpieczeństwa obiektu, to klucz do sukcesu, jakim jest stworzenie miejsca, cieszącego się zaufaniem klientów.

     

    Make your commercial facility outfitting in PROWNES! Do you have any questions? Please contact us: